donderdag 29 mei 2014

A piece of my mind about make-up

Hoi allemaal!
Wat ik de laatste tijd veel lees onder filmpjes en artikelen van mede bloggers of plaatjes van mensen die een lekker make-upje ophebben zijn reacties als: waarom zoveel make-up? Je bent net zo mooi zonder. Of in de trant van; nou je schrikt je rot als je die ineens zonder make-up aantreft smorgens. En ander is er wel het eeuwige gezeur dat je er een lelijke puistenkop van krijgt.
Wat is the big deal? We kopen allemaal kleren die we mooi vinden maar ons gezicht 'aankleden' is niet goed?

Ik denk ook dat een boel mensen het punt niet snappen. Makeup is er niet alleen voor bedoelt om je onzekerheden mee te camoufleren. Make-up is ook een vorm van kunst. Althans in mijn ogen. Op instagram zijn een aantal gebruikers (bijvoorbeeld tal_peleg) die echt dingen op hun ogen schilderen waar je u tegen zegt. En ook de manier waarop je je gezicht kunt veranderen vind ik zo bijzonder! (Bijv. Promise Phan) Zie het als een manier om jezelf te uitten!

Buiten dat het een kunst is, is het ook gewoon heel erg leuk om te doen. Als klein meisje vond ik het al prachtig om met mama's lipsticks te spelen en stiekem mascara op te doen als mama het niet in de gaten had. Met veeeel te roze wangen en een compleet vloekende lipstick en dan zo mogelijk nog slechter gekozen kleur oogschaduw stond ik voor de spiegel, heerlijk vond ik het. En die liefde voor tutten is er bij mij en vele andere meiden nooit uitgegaan. Ik kan er echt oprecht zo van genieten om aan mijn kaptafel te zitten en te bedenken wat ik dan weer voor look zal gaan maken.
Dus mensen die het niet begrijpen: Daarom zoveel make-up! Daarom hebben we nooit genoeg! Het is voor een boel meiden wat voetbal is voor een boel jongens. Het is een hobby.

Dan het punt van de kraterkoppen. Ik ben sterk van mening dat je dit helemaal niet per se hoeft te hebben van make-up. Als je de producten gebruikt die geschikt zijn voor jou huid en je je gezicht gewoon goed reinigt en verzorgd hoeft het helemaal niet kraterkopverwekkend te zijn. De een heeft ook gewoon sneller breakouts dan de ander, wat ook betekend dat de een er misschien wel last van heeft maar een ander totaal niet.

Zo kijk ik dus tegen make-up aan. Wat betekend het voor jou?

Liefs, Marjolein

Vind je mijn artikelen leuk? Volg me dan via bloglovin'. Druk op de knop in het linker menu of zoek me op in de bloglovin' app!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten