zaterdag 13 augustus 2016

Snelle en makkelijke Chai Latte

Chai Latte. Het klinkt net zo hip als het is. En in menig film of serie komt het voorbij.  Zo zat ik laatst ook weer lekker te netflixen en kwam het weer voorbij. Ik dacht; dat moet ik ook eens proberen. Het is niet iedereen zijn 'cup of tea' (padum tss!) maar het leek me wel eens leuk om er zelf eens een te maken.

Nou ben ik van het luie soort. Ik heb een hekel aan honderden ingrediënten kopen en doe het liever met wat ik al in huis heb. En 't liefst is t ook binnen een paar minuten klaar. Ik ga dan ook niet aan de slag met zelf kruiden in een theezeefje doen en dergelijke. Dat staat namelijk in de recepten die je het meest tegenkomt. Ongetwijfeld zal dat veel lekkerder zijn als hoe ik mijn Chai Latte maak maar ik ga voor de snelle variant.

Wat heb je nodig?
- Chai thee (ik koos Indian Chai met vanille van Pickwick, maar heb je een andere favoriet gebruik dan lekker die)
- melk of amandelmelk (ik gebruikte amandelmelk want de gewone melk was op)

Eigenlijk is het dus heel makkelijk, je kookt wat water en trekt zoals je normaal zou doen de thee. Wel heb ik 'm iets sterker gemaakt omdat je 'm nog gaat aanlengen met de melk.
Dan doe je een beetje melk in een pannetje (of als je dat hebt een melkopschuimer) en klop je de melk op. Let op! Het moet niet koken! Als de melk opgeschuimd is schenk je het in de thee en kun je er eventueel een beetje kaneel overheen strooien. Et voila! Een super easy en snelle Chai Latte.



Enjoy!
Liefs, Marjolein

Geen opmerkingen:

Een reactie posten