vrijdag 20 januari 2012

Kiss Lightning Speed Nails

Hallo Allemaal!

Zo dat is al eventjes geleden! Was eventjes druk met andere dingen! Maar ik ben er weer en heb een mooi product gevonden om te reviewen, namelijk Kiss Lightning Speeld brush on gel/acrylic nails.
Het zijn dus een soort do it yourself acryl/gel nagels die je zonder uv-lamp kan maken.
Ik ben erruugg geinterresseerd in nagelstyling (volgend jaar wil ik ook een opleiding tot nagelstyliste volgen) en zag op youtube allemaal filmpjes met producten van het merk kiss met acrylic nails en dergelijke. Nu wil ik heel graag acryl of gel nagels omdat ik dat gewoon mooi vind staan dus ging ik zoeken op internet waar het te koop was.
Ik kon op dat moment eigenslijk niets vinden. Alleen via Ebay maar met 30 euro verzendkosten. Helaas pindakaas dacht ik. Tot ik de ici paris in Almelo binnenstapte. Zowaar hingen hier Kiss producten!! Helaas hadden ze niet het 'standaard' acryl setje (daarmee kan je ook stiletto nagels maken) Dus ik heb de Lightning Speed meegenomen. Dit is hem:



en dit zit er in:


wat is het allemaal precies?:
- 40 nageltips (french tips en 'nagelkleur' tips)
- een soort bokkepootje om je nagelriemen mee terug te drukken
- een veiltje met 2 kanten (een voor het groffe veil werk en een voor de bovenksnt van je nagels)
- blokveil om je nagels mee te polijsten
- brush on gel
- acrylic dip
- activator spray (vandaar het pompje)
er zit ook een handleiding bij.

zo werkt het:
1. Maak je nagels schoon met een aceton vrije nagellak remover en knip je nagels zo kort mogelijk.
dus zo zien ze er dan uit:

2. Kies de goede maat tips uit en leg deze op een voor jou makkelijke volgorde.
3. Om extra zeker te zijn dat de tips goed blijven plakken kan je zachtjes met de blokvijl over je nagel gaan. Veeg de restjes goed weg met een tissue.
4. Doe wat brush on gel op het meest transparante deel van de tip en plak de tip op je nagel. Druk de tip even goed aan zodat er geen lucht onder komt. Je zult merken dat de brush on gel super snel droogt.
5. knip nu de nagel in de gewenste lengte en veil hem in gewenste vorm (met de blauwe kant van de veil)
6. neem nu de roze kant van de veil en veil het hoogte verschil tussen je eigen nagel en de opgeplakte tip weg. Zo word je nagel dus mooi egaal.
7. Als je je nagel helemaal egaal hebt en in de juiste vorm kan je de brush on gel aan brengen. Dip de HELE nagel daarna direct in de acrylic dip poeder en tik hem daarna goed af.
Dan doe je nog een laag brush on gel op, dip je de hele nagel weer in de acrylic dip en maak je het af met nog een laagje brush on gel. Vind je je nagel nu nog te dun of te zwak, kun je deze stap nogmaals herhalen. Ik heb ondervonden dat het niet echt nodig is.
8. Als je alle nagels zo gedaan hebt spray je als laatste de activator spray op je nagels. Doe dit niet te dichtbij anders krijg je druppeltjes en dat is niet mooi. In de handleiding staat +- 10 cm afstand.
9. Nu kun je de nagels met de blokvijl polijsten zodat ze mooi glad worden. Daarna weer een laagje brush on gel erop, spray nog een activator en je bent klaar om te lakken.
Je kan er daarna nog lak over heen doen, een leuke nail art of gewoon alleen een topcoat.

Dit is het resultaat

Ben dus best wel heel erg tevreden!! Het is wel even een kwestie van oefenen als je het voor het eerst doet. De tweede hand gaat al beter als de eerste zul je merken. De eerste keer ben je ook echt superlang bezig met het vijlen want dat moet je echt even in de vingers krijgen. Maar oefening baart kunst!

Deze nagels heb ik inmiddels 2,5 week op en vanmorgen is de eerste eraf geknapt. Dit was overigens mn eigen schuld. Ik stoote namelijk heel hard met mn nagel tegen de kast. Ze blijven dus echt supergoed zitten!
Ook aan te raden voor nagelbijters die mooiere nagels willen want deze nagels zijn echt niet te bijten, daar zijn ze veel te hard voor!

Conclusie: Ik ben super enthousiast, de nagels blijven goed zitten, zien er heel mooi uit als je de instructies goed volgt en het is goedkoper als 1 keer in de zoveel weken naar de nagelstyliste. Nagelstylistes hebben natuurlijk wel betere kwaliteit producten en doen het natuurlijk net iets mooier als dat je het zelf voor elkaar krijgt, maar als je dat niet kunt betalen is dit een perfect alternatief. Het kost alleen iets meer moeite.
Het Kiss Lightning Speed Nails setje is te koop bij Ici Paris XL voor om en nabij €22,50
Mocht je de tips op hebben kan je bij Ici Paris ook nieuwe tips krijgen.

Liefs, Marjolein


Geen opmerkingen:

Een reactie posten