woensdag 5 september 2012

Opruim Woede..

Hey allemaal!

Ik ben net 1,5 week terug van vakantie en ik erger me nu alweer aan mezelf. Hoe krijg ik het toch voor elkaar om er zo snel een enorme bende van te maken op mijn kamer.. Volgens mij is'ie namelijk zelfs in 1 dag gecreeerd.. Bij het uitpakken van mn koffer.. Oeps.

Vroeger vond ik het nooit zo erg als het een zootje was. Niemand heeft er toch last van, het is mijn kamer! En behalve ik en mijn vriend komt daar toch praktisch niemand.Naar mijn eigen zeggen was het een georganiseerde chaos. Wat ook wel klopte, ik wist altijd wel onder welk kledingstuk wat lag.
Maar nu ben ik er klaar mee. Hoe komt het toch dat ik elke keer als ik mn kamer heb opgeruimd het binnen een halve week gewoon weer zo'n bende is?! Ik wil ook zo'n slaapkamer uit het interieur boekje! Zo mooi, geordend en netjes...

Dus afgelopen week ben ik maar eens even naar de IKEA geweest. Meer opbergruimte halen want ik heb te veel 'uitstal ruimte'. Van die irritante plankjes waar je dingetjes op gaat neerzetten en waardoor het dus al snel veel rommeliger lijkt.
Samen met mijn  vriend had ik een paar maanden geleden al een grote IKEA malmkast gekocht voor mijn kleding, maar nu had ik nog ruimte nodig voor de kleine prulletjes zoals de make-up en nagellak.
what did i buy?:


wasmand MULIG.
Ok. Eigenlijk zijn het 2 waszakken, maar it does the same job right?! Op mijn kamer zwerft mijn kleding altijd overal rond. Schone was op stapeltjes hier en daar en de vuile was op bultjes overal verspreid. Let's end it. Omdat ik vaak te veel was heb om in een keer mee te nemen leek mij een waszak wel handig. Prop de zak(ken) helemaal vol met was en neem het dan zonder moeite mee naar beneden. Praktischh!! En ook nog eens goedkoop Waszak MULIG kost: €14,95
 Brievenbakje DOKUMENT
Papieren.. zowel belangrijk als onbelangrijk, Het slingert altijd overal rond met als gevolg dat ik die dus WEL kwijt raak. Brievenbakje dokument gaat er hopelijk voor zorgen dat ik dat nu ook wat beter onder controle heb. Netjes mn post en belangrijke papieren ordenen tot ik er een map of ander plekje voor gevonden heb. En hij is ook nog mooi roze!
Brievenbakje DOKUMENT kost €6,99

en last but not least:

Miniladenkastje: MOPPE
Dit ladenkastje gaat mijn steun en toeverlaat zijn voor mijn nagellak en make-up spullen.
Ik heb een hele mooie beautycase, maar daar zitten weinig opbergvakjes in dus is het nog altijd enorm zoeken voor je het juiste make-upje gevonden hebt. met dit kastje ga ik gewoon laatjes aanstellen voor mascara's, lipgloss/lippenstiften, blushes, oogschaduwpalletjes enz. Dan is het netjes geordend en hoef ik me niet elke ochtend druk te maken over waar m'n eyeliner nu weer is!
Leuk aan dit kastje is ook dat hij er supersaai uitziet. Erg leuk om op te pimpen dus!
Een laagje verf of misschien zelfs leuk om te versieren met servetjes (jeweetwel die leuke servetjes waarvan je de figuurtjes uitknipt, ze met behangplaksel vastplakt en als alles vastzit er met lak overheen gaat?!).
miniladenkastje moppe kost €17,95
Eigenlijk had ik ook nog iets voor mijn schoenen willen hebben, maar dat liet mijn budget even niet toe, dat komt dan wel de volgende keer of via marktplaats (tip!!!). Volgens mij had ik aan opbergsystemen de hele ikea wel leeg kunnen kopen. Alles is zo handig! Bijna zo erg dat je er dan gewoon geen troep meer van kan hebben. Dus ben je een rommelkont met weinig opbergruimte op je kamer/in je huis, ga dan eventjes shoppen bij de ikea!

Dan rest mij nu nog 1 ding. OPRUIMEN. Het minst leuke werkje van dit 'proces'. Een hoop bende weg doen. Echt weer even rigoureus aan de gang.
Dus voor de zoveelste keer gewapend met vuilniszakken de trap op om het oorlogsgebied te betreden..

En als de strijd gestreden is, hopen dat ik het nu dan ook echt eens zo houd!
Wish me luck!

Liefs, Marjolein








Geen opmerkingen:

Een reactie posten