woensdag 12 februari 2014

haircare routine!

Hallo allemaal!

Vandaag een kijkje in mijn haircare routine. Ik vind het zelf altijd interessant om te zien wat anderen gebruiken dus ik dacht, misschien willen mijn lezers het ook wel weten van mij ;).  Let's not waste time and get going.

Laten we beginnen met het wassen van mijn haar. Ik heb 2 shampoos en conditioners. Nu denk je 2?! Waarom 2?! Nou ik heb een dure versie en een goedkope variant.
Omdat ik mijn haren vaak geblondeerd heb vond ik het een wijze investering om toch maar kwalitatief iets beter spul aan te schaffen. De aussie spullen vond ik fijn maar een vriendin van mijn raadde de John Frieda shampoo en conditioner aan. Op dit moment heb ik daar de smooth start lijn van en mijn haar is echt nog nooit zo zacht geweest. Zelfs zachter als van aussie conditioner!! Wat ook fijn is is dat je er echt zuinig mee kan doen. Ik heb met 1 tube shampoo en 1 tube conditioner 2 maanden gedaan.
Voor de goedkope variant (dus als ik mega blut ben en mijn John Frieda spullen zijn op) gebruik ik de herbal essence hello hydratation shampoo en conditioner. Voor een lowbudget product toch een erg goede koop. En het ruikt zoooo lekker! 



Soms na het douchen gebruik ik ook nog een olie. Dit doe ik echter maar heel weinig. Ik fohn, stijl en krul mijn haar niet vaak dus op dat mijn haar gebondeerd is na heeft het niet zo veel te lijden. Als ik dit doe gebruik ik op het moment de olie van het kruidvat. Al vind ik deze niet echt fijn. Ik heb deze olie gekocht om een goedkopere variant uit te proberen. Ik gebruikte eerder de l'oreal elvive extraordinairy oil en deze was echt perfect. Mijn haar werd totaal niet vettig (tenzij je veel te veel gebruikt natuurlijk) en kreeg echt een mooie glans. De argan olie die ik nu gebruik van het kruidvat is wel enorm vettig en als ik dat in mijn haar smeer kan ik dezelfde avond mijn haren nog een keer wassen omdat het er dan al vies uit ziet. 

Soms gebruik ik ook droogshampoo. Deze heb ik het liefst van het kruidvat eigen merk. Kost maar+- 2,50 en vind ik zelf prettiger als battiste. Ik heb het gevoel dat ik met de kruidvat droogshampoo minder spray nodig heb als die van battiste. 

Een fohn gebruik ik eigenlijk maar zelden. Alleen als ik echt mijn haar los wil dragen en dus wat meer volume wil of als ik het echt snel droog moet hebben (wat vrij zelden gebeurt). Meestal als ik fohn gebruik ik wel Andrelon pink get the volume mouse. 


Om mijn haar te borstelen gebruik ik de tangle teezer. De beste borstel ooit! Klik hier voor de review die ik eerder maakte over de tangle teezer. Deze borstel is echt mijn haarheld! Scheelt een hoop pijn en geworstel met klitten en knopen en het breekt mijn haar een stuk minder af. 
Ik borste mijn haar ook elke dag. Ik hoor/lees/zie wel eens blogs, filmpjes en verhalen van meiden die hun haar ook wel eens niet kammen. Ik doe dat dus echt ALTIJD. Doe ik dit niet dan heb ik een dag later zo gigantisch veel knuppen en klitten in mijn haar dat uitkammen zelfs met de tangle teezer niet fijn is. 
Heeft misschien ook te maken met mijn voorliefde voor 'the messy bun'. Messy hairstyles hoe mooi ze ook zijn zorgen bij mij altijd voor kam-drama's. 

Qua hairsprays wissel ik nog wel eens. Ik gebruik ze bijna niet dus een bus gaat bij mij ook erg lang mee. Ik heb een hele poos de nivea hairspray in de sterkste variant gehad. Deze vond ik altijd erg fijn. werd niet zo hard en crunchy zegmaar. Toen heb ik nog een of ander kappersmerk gehad. Roy Donders zou er jaloers op zijn want daar kreeg ik me een partij harde krullen van als ik dat NA het krullen in mijn haar spoot (ja NA het krullen. Niet eens volgens de Roy Donders techniek..) En inmiddels heb ik een busje pro-set strong hold. Zoals je ziet wissel ik daar dus nog al mee. Het enige wat ik wel aanhoud is de strong hold. Mijn haar heeft niet bepaald baat bij flexible hold want ik gebruik eigenlijk alleen haarlak bij krullen en als ik dan flexible hold neem heb ik na een half uur geen krullen meer. 

Verder valt er eigenlijk niet zoveel te vertellen. Ik heb elastiekjes van de primark want die kosten 1,50 voor een bos van weet ik hoeveel stuks en die zijn er in alle kleuren van de regenboog en voor schuifjes die cheapass dingen van de action. Ook mijn krultang komt trouwens van de action! Ik heb een hele simpele van 5 euro maar het ding werkt beter als mijn philips krultang die harstikke duur was! 
Voor overnight krullen heb ik schuimrollers die te krijgen zijn bij elke drogist en dan ben ik eigenlijk wel door mijn haarverzorging heen! 

Wat gebruiken jullie allemaal in je haar? 

Liefs, Marjolein 

Vind je mijn artikelen leuk? Volg me dan via bloglovin'. Druk op de knop in het linker menu of zoek me op in de bloglovin' app!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten