donderdag 2 februari 2012

De eerste kilo's

Hey allemaal!!

Nou de eerste update van mijn dr. frank/eenkiloperweek.nl afval poging!
Ik ben inmiddels bezig met dag 4 en ik moet zeggen dat ik super enthousiast ben!
Gisteren ging ik namelijk even op de weegschaal staan (oke dat zou ik eigenlijk pas maandag doen, maar ik kon het gewoon niet laten!) en ik was lichtelijk in shock van wat ik zag. Op positivie wijze. Er was al 2,3 kilo af!!!! en dat in 2.5 dag!
Ik denk wel dat het de startkilo's zijn die min of meer al klaar stonden om er af te gaan maar omdat ik veel te weinig dronk niet afgevoerd konden worden. Maar toch 2,3 kilo is 2,3 kilo!!
Heerlijk motiverend zo'n vliegende start!

Wel heb ik nu echt last van afkick verschijnselen. Mijn lichaam krijgt dus echt weinig tot geen suikers en koolhydraten binnen en daar protesteert het nu tegen. Gister had ik behoorlijke hoofdpijn en vandaag gaan mn maag en darmen enorm tekeer. Gelukkig duurt dit maar een paar daagjes en is dan alles weer helemaal ok. Moet je nagaan.. Suiker is dus ook echt een verslaving.. Maar we zijn op de goede weg en houden vol! Paar daagjes afkickverschijnselen houd mij niet meer tegen!

Ik vind nog niet alle gerechten van dokter Frank even lekker maar dat is ook een kwestie van even uitviegelieren wat je lekker vind en wat dus ook geen koolhydraten en dergelijke bevat dus dat komt vanzelf wel denk ik, maar honger heb ik inderdaad niet. Af en toe wel trek maar hey dat hebben we allemaal wel eens toch?!

Een collega van mijn moeder raadde mij aan om me aan te melden bij www.eenkiloperweek.nl dit is een website dat een dieet aanbied vergelijkbaar aan dr. Frank. Ze sturen elke dag dagmenu's en recepten op die je kan gebruiken! En het is gratis! Als je dr. Frank doet (of atkins, of southbeach of een ander low carb dieet) kan je hier heel veel informatie vinden op het forum over wat je mag hebben en wat niet, bewegingstips, je kan lotgenoten vinden, recepten uitwisselen enz. enz.
Wat ook leuk is op deze website is dat je hierop precies je vorderingen kan bijhouden en dagboek artikeltjes kan schrijven die andere leden kunnen lezen. Het leuke van het dagboek is dat de leden van eenkiloperweek.nl op jou verhaal kunnen reageren. De reacties zijn altijd superpositief en motiverend. Het helpt je enorm!! Dus als je ook wilt afvallen is dit zeker een aanrader!

So far mijn update over mn afvalproces, zijn er nog meer afvallers die dit lezen? Wat doe jij en wat is jou ervaring tot nu toe? Feel free to share!

liefs, Marjolein

Geen opmerkingen:

Een reactie posten