donderdag 4 april 2013

Get the look: new girl's Jess Day/Zooey Deschanel

Hellooo everybodyyy!!

Sinds kort ben ik een groot fan van de comedyserie: New Girl. Deze serie gaat over Jess die, doordat haar relatie verbroken is, terecht komt in een loft met 3 vrijgezelle mannen en daar van alles meemaakt. Klinkt saai, is het niet! Ik zal een promo filmpje voor jullie plaatsen, so you can see yourself!



Goed gekeken naar Jess? En haar hele verschijning? Right! That's what im going for today!
Ik vind haar stijl heel leuk, kleurrijk, gek en vrolijk maar toch ook wel weer netjes. Die kenmerken passen ook heel goed bij mijn eigen 'stijl' en smaak dus wilde ik eens een gokje wagen! So let's get started:

Haar:
Jess/Zooeys haar zit bijna altijd in de krul. Ik ben dus ook maar flink in de weer gegaan met mijn krultang. Gewoon simpel je hele haar krullen. (je krul naar buiten draaien!)
Dan heeft ze ook nog haar signature bangs (een ponny dus) en die had ik pas geknipt (ja zelf ja;)) dus dat kwam bij mij ook weer mooi uit. Wil je niet volledig vast zitten aan een ponny zoek dan even op internet! er zijn zelfs fake bangs te koop. Een soort clip in extension die je dus aan de voorkant van je haar vastzet.

Make-up:
Zoals je ziet is de make-up van Jess/Zooey heel 'naturel'.
Ik ben begonnen met mn foundation. Deze heb ik net als anders gewoon over mijn hele gezicht aangebracht.

En dan... Je kan er niet omheen: die ogen! Enorm zijn ze! How are we gonna do that?
Ik heb heel natuurlijke kleuren gebruikt, dat doet Zooey/Jess namelijk ook.
Ik ben begonnen aan de binnenkant van het ooglid met de kleur bring me frosted cake van catrice. Deze kleur is iets lichter als mijn huidskleur. Ik vond deze echter wat te neutraal dus heb ik een heel licht roze bijna wit kleurtje eroverheen aangebracht. Daarna heb ik een grijs/bruin tintje uit mijn pallet genomen en die gebruik ik in de buitenste hoek, de 'crease' en met een heeeeel dun kwastje op je onderste ooglid in een dun lijntje.

Dan de eyeliner. Ik heb eerst een dun lijntje gemaakt en deze in het midden iets dikker aangezet zodat je wat meer dat dolleye effect krijgt.
Op de waterlijn heb ik een wit oogpotlood aangebracht. Hierdoor lijken je ogen een stuk groter.

Mascara time! En flink wat ook! Wimpers krullen is bij deze look ook geen overbodige luxe en nepwimpers zijn hierbij ook handig. Heb ik zelf niet gedaan want ik heb een hekel aan die dingen, ik krijg ze er nooit op zoals ik dat wil...
Vergeet je onderste wimpers ook niet! Die zijn erg belangrijk!!

Bijna klaar!
Nu de blush, ik heb gekozen voor een lieflijk roze kleurtje. Je mag behoorlijk losgaan met de blush. Dat doet Jess/Zooey ook! Maar kijk wel goed naar foto's van haar om te zien waar je de blush moet aanbrengen. De blush is namelijk een essentieel onderdeel van de look.

Last but not least: de lippen. Ik ben voor rood gegaan omdat ze die kleur ook draagt op de foto waar ik de look van heb overgenomen. Ik heb de liplaquer van essence gebruikt. Deze komt nog uit de circus circus serie.
Et voila, nu zou je al best op Jess moeten lijken!

Kleding:
Keywords: kort en kleur. Ze draagt vaak korte rokjes/jurkjes/broekjes daarom ben ik voor een dit korte H&M jurkje gegaan. Om er een beetje kleur in te krijgen heb ik een rood riempje omgedaan.
Ik heb er een zwarte panty onder gedaan, maar een maillot zou ook heel goed kunnen.
Je zou ook kunnen gaan voor een highwaisted a-lijn rokje met een leuk ietwat truttig topje of een highwaisted broekje. Printjes met strikjes of stipjes passen ook perfect in de 'new girl stijl'.
Wat schoenen betreft is deze look lekker comfortabel. Flatjes zijn welkom in alle kleuren! Een strikje erop is nog net een beetje extra 'new girl'. Ik heb gekozen voor zwarte ballerina's (klik voor foto) want deze zijn helemaal Jess met een lakneusje en een strikje.

Dit is het resultaat van mijn Jess/Zooey look.


Wat vinden jullie er van? Post ook jullie foto's ik ben heel benieuwd!!

liefs, Marjolein

Geen opmerkingen:

Een reactie posten