donderdag 12 juni 2014

Real Techniques Sam's Picks en Expert Face Brush

De Real Techniques kwasten stonden al een behoorlijk tijdje op mijn verlanglijstje maar ik bleef het kopen ervan maar uitstellen. Mede omdat er steeds andere belangrijke dingen tussen kwamen. 
Onder de vele beautygurus op youtube en dergelijke zijn ze al mateloos populair en aangezien mijn Zoeva kwasten na heel wat jaren trouwe dienst toch echt een beetje hun kwaliteiten aan het verliezen waren werd het hoogtijd om ze te bestellen. 
Nu heb ik ze inmiddels EINDELIJK binnen and oh my gosh i love them. Ik heb er ook een Expert Face Brush bij besteld zoals je ziet. Deze hoort niet bij de Sam's Picks set. 

Hierboven zie je de kwasten in de verpakking. Een vrolijke kleurrijke verpakking. Als het in de winkel lag zou ik er gelijk op af lopen om het eens goed te bekijken. Ik heb echt een zwak voor leuke kleurtjes verpakkingen. De verpakking van de Sam's Picks vind ik alleen niet zo heel handig. Het zit in een vrij strakke schuimverpakking of iets dergelijks. Je krijgt de kwasten er echt heel moeilijk uit. Ik moest zelfs aan de haartjes van de kwasten gaan trekken om de kwast omhoog te krijgen. Dat vond ik persoonlijk niet erg prettig want ik was als de dood dat ik gelijk m'n nieuwe kwasten zou gaan mollen. Gelukkig deed ik dat niet en zijn ze nog steeds in perfecte staat. De kwasten zelf vind ik ook zo mooi. Lekker kleurrijk en vrolijk. Helemaal mijn ding! 



Hier zijn de kwasten uitgepakt! v.l.n.r.:
Expert Face brush (hoort dus niet bij de set), Multi-task brush, Setting brush, Buffing brush, Pointed foundation brush, Essential crease brush en de Fine liner brush

Ik koos deze set omdat hij lekker multifunctioneel is en ik vind hem heel compleet. Als je nog geen make-up kwasten hebt en je wilt het meteen goed aanpakken raad ik deze set echt aan want je hebt in een klap de belangrijkste kwasten. Ik zal bij elke kwast hieronder een uitleg geven. 

Expert Face Brush: 'Ultra firm and broad for application and blending of cream or liquid foundation' Ik vind dat deze kwast de foundation heel mooi dekkend en egaal aanbrengt. Het is ook een vrij compacte kwast. Ik vind het niet de fijnste foundation kwast, maar doet wel heel goed wat hij beloofd. Ik vind toch mijn stipling brush fijner in gebruik, maar als ik een extra egale/gedekte finish wil neem ik wel deze kwast. 
Ik hoor van veel mensen dat ze deze kwast ook gebruiken als contour kwast. Ik denk dat deze kwast daar opzich ook best geschikt voor zou kunnen zijn.
Multi-Task Brush: 'For effortless application of powder, blush and bronzer.' Is wat er op de verpakking staat. En dat is precies waar 'ie fijn voor is. Ik gebruik hem heel graag voor blush. Ik vind het zo'n fijne kwast. Hij voelt net als alle andere kwasten echt superzacht. Dat voelt zo lekker als je blush aanbrengt. Ik zou de hele dag wel met die kwast over mn wangen kunnen aaien. Ook het aanbrengen zelf is heel prettig. ik vind dat deze kwast de blush heel mooi verdeelt, totaal niet streperig of iets dergelijks. Gewoon perfect. 
Setting Brush: 'Complete every look with a controlled dust of powder or highlighter' En dat doet 'ie prima. Ik poeder mijn concealer niet speciaal na dus daar gebruik ik hem niet voor. Hij is er overigens wel supergeschikt voor! Ik breng hier meestal mijn highlighter mee aan, maar je zou er ook heel precies mee kunnen countouren. De kwast voelt net zo heerlijk zacht als de blush kwast. Ik kan er niet over uit hoe fijn dat voelt haha! 
Buffing Brush: De verpakking zegt: 'Ideal for full coverage application of powder and mineral foundation' Ik geloof zeker dat deze kwast hier heel fijn voor is. Ik had echter een ander plannetje met deze kwast. Ik vind het namelijk vervelend om mijn blush kwast als bronzer kwast te gebruiken omdat ik dan het gevoel heb dat de kleurtjes van mijn blush mengen met de bronzer kleurtjes en dat wil ik niet. Dus je raad het al, ik gebruik de buffing brush als bronzer kwast. Ik heb dus ook bronzer in poeder vorm en je merkt inderdaad dat deze kwast het product wel 'full coverage' aanbrengt. Dus ben je nog niet zo handig met bronzer wees dan een beetje voorzichtig. Ik vind het er een hele fijne kwast voor. Hij is compact maar niet te en ook niet al te groot waardoor je er ook goed mee kan contouren maar ook de kleuren goed kan blenden. 
Ik kan me echt heel goed voorstellen dat als je een fan bent van poeder foundations of als je een kwast zoekt om je compact powder mee aan te brengen dit een go-to kwast is. Hij brengt gewoon mooi en fijn aan. 
Pointed Foundation Brush: 'Use with liquid foundation to build custom coverage'. Ik vind deze kwast persoonlijk niet echt fijn voor foundation. Ik vind hem veel te klein, maar concealer daarentegen vind ik 'm wel super voor. Juist omdat ie niet zo groot is kom je overal goed bij en hij verdeelt het product mooi zonder strepen. Het kan wel met foundation maar zoals ik al zei vind ik het een beetje klein. Ik ben gewend foundation aan te brengen met een stipling brush en dan heb je dus in no time je foundation mooi aangebracht. Dit duurt veel langer, vandaar dat ik hem niet zo fijn vind. Hij doet z'n taak echter wel prima hoor! Je kan je foundation er prima mee aanbrengen. Het is gewoon een kwestie van gewoontes en wat je zelf prettig vind. 
Essential Crease Brush: Dit is een van mijn favorieten uit de set. 'Soft tapered design for effortless contouring' Deze kwast is echt zo fijn. Ik gebruik hem om mijn oogschaduw mee te blenden. Gewoon aanbrengen wil trouwens ook verrassend mooi met deze kwast. In de naam van de kwast noemen ze de crease al even maar daarvoor vind ik hem dus ook ontzettend geschikt. De kleuren die ik aanbreng in mijn crease worden zo ontzettend mooi en zacht geblend met deze kwast. Het gaat heel makkelijk en het effect is ook erg mooi. Als je dus nog geen oogschaduw kwast bezit heb je in deze set gelijk een goede te pakken. 
Fine Liner Brush: 'Ultimate tool for precision application of liquid or cream eyeliner' Hierover ben ik toch wat minder te spreken. Ik vind de kwast erg groot voor zijn doel. Ik heb met mijn color tattoo en deze kwast geprobeerd een mooie dunne lijn te maken maar dat is nog niet zo makkelijk met deze kwast. Of eigenlijk lukte het gewoon niet. Misschien is ie wel geschikt met een liquid, dat de kwast dan wat dunner word doordat de haartjes wat meer aan elkaar plakken maar ik ben er nog niet van overtuigd. Ik heb deze dan ook meer voor de sier in het potje staan. Voor de wenkbrouwen zou het opzich nog wel een goed kwastje kunnen zijn want het is opzich wel een precies kwastje alleen iets te dik voor eyeliner, aangezien wenkbrouwen toch wat dikker zijn moet dat denk ik wel lukken. Meiden die geen eyeliner gebruiken maar wat meer houden van een donkere gesmudgede oogschaduw op de wimperrand zouden deze kwast ook wel kunnen gebruiken. Ik hou het toch gewoon fijn bij mijn eyeliner pen. 

Alles bij elkaar dus een superfijne set voor zowel beginners als gevorderden.Het zijn mooie stevige kwasten en tot nu toe is er bij mij nog geen enkele haar uitgevallen, zelfs niet nadat ik ze aan de haartjes uit de doos moest halen. Ik moet zeggen dat ik ook nog van niemand die ook Real Techniques kwasten bezit heb gehoord dat er haren uitvallen, waar dit met andere kwasten nog wel eens het geval is. 

De prijs kwaliteit verhouding vind ik ook erg goed. De set kost €34,95 en daar krijg je dan 6 kwasten voor. Een goede deal als je rekent dat de kwasten als het goed is heel lang mee gaan. 
De expert face brush kost €14,95. Vind je dit toch wat duur? Kijk dan eens op iherb.com hier worden ze goedkoper verkocht maar dan moet je wel een creditcard hebben (en die had ik niet helaas). Ik hoorde van mensen dat ze ook met paypal konden betalen maar ik had die optie niet toen ik er wilde betalen dus moest ik toch naar een andere webshop. 
Je kan de kwasten onder andere ook krijgen bij: Boozyshop, Alice&jo en HQ-Hair. (deze laatste is een engelse webshop maar deze hebben vaak leuke kortingsacties. Je kan hier ook urban decay, too faced en nars producten krijgen!)

Hebben jullie ook RT kwasten? Wat zijn jou favoriete kwasten? 

Liefs, Marjolein

Vond je dit artikel leuk? Volg me dan via bloglovin'! Druk op de knop in het linkermenu of zoek me op in de bloglovin' app!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten