donderdag 10 juli 2014

Allereerste high-end product: Bobbi Brown tinted eye brightner


Je eerste high-end product. Als meisje dat het altijd van een klein budget heeft moeten doen spaar je daar meestal voor, daar kijk je tijden naar uit en moet toch een soort van bijzonder moment zijn... Een naked pallet, sweetheart blush, nars orgasm, mac lipsticks.. Zoiets had ik graag gewild als eerste high-end product. Omdat dat van die dingen zijn die voor mij een soort van the holy grail zijn op dit moment. 
Maar wat is uiteindelijk mijn eerste high-end product?


Bobbi Brown tinted eye brightner in porcelain bisque.
Don't get me wrong het product is supergoed en mooi en fijn en alles wat je van een high-end merk verwacht, maar ik was not amused dat dit mijn eerste dure product was. 
Nu denk je: Waarom kocht je het dan?
Nou hier komt de uitleg.

Ik ben wit. Heel erg wit, sneeuwwitje zou er jaloers op zijn zo wit. Foundation is een drama en dus concealer ook. En mijn concealer was op. Ik had een concealer uit een palet met 20 kleuren en de lichtste daarvan kon ik net mee highlighten. Uit dat hele pallet was dat ook de enige kleur die ik gebruikte. 
Ik wilde het pallet niet nog een keer kopen omdat ik alleen die ene kleur zou gebruiken en dan moet je als je een keer gaat logeren ofzo of op vakantie altijd dat enorme pallet mee. Ook ging de concealer uit dat pallet een beetje in de lijntjes zitten onder mijn ogen. Ik knijp nog al met mijn ogen als ik in de zon loop, ook met zonnebril omdat mijn ogen wat gevoeliger zijn voor zonlicht als menig ander normaal mens (ik heb in de winter ook heel vaak de zonnebril op) en dan gaat dus de concealer in die rimpeltjes zitten.

 Eigenlijk wilde ik kijken bij M.A.C. maar M.A.C. word verkocht in Arnhem en ik had even niet echt de tijd/mogelijkheid om daarheen te gaan op dat moment, maar wel gelegenheden dat ik toch die concealer/highlighter nodig had. Daarbij weet ik niet welke kleur van M.A.C. ik nodig had dus kon ik het ook niet bestellen.
Dus toch maar de Douglas in Apeldoorn binnengelopen en om advies gevraagd. We begonnen bij Benefit. De mevrouw bij de display trok alles wat ze had uit het rekje (terwijl mijn ogen afgleden naar de Hoola bronzer en mooie blushes) maar alles was te donker. 
Toen nam ze me mee naar de display van Bobbi Brown. Daar gaf ze zelf het stokje door aan haar collega om te helpen zoeken tussen de Bobbi Brown spullen terwijl ze zelf een rondje maakte langs de andere merken om te kijken of daar iets bij zat. 
Het meisje van de Bobbi Brown stand snuffelde wat tussen de concealers en vond opzich wel iets wat bij mijn huid kleurde maar ik wilde eigenlijk iets waar ik een beetje mee kon highlighten. Want hoe licht ik ook ben, dat geeft me toch een gezondere frissere uitstraling. 
Toen kwam ze met deze tinted eyebrightner. Ze haalde mijn eigen makeup onder mijn ogen weg en bracht deze aan. Opluchting! Het was licht genoeg! 
Ze legde er een voor me apart en zei dat ik maar even de stad in moest gaan. Even kijken wat ik er van vond in het daglicht en of ik het na een tijdje nog mooi vond zitten. 
Dat deed ik dan ook en het bleef dus mooi en goed en voelde prettig op mijn huid. 
Dus terug naar Douglas! Ik had er echt even een soort van knoop in mijn maag van. Ik heb er een hekel aan om dure dingen te kopen. Vooral als ik er niet naar uitgekeken heb om het te kopen. Maarja, ik had alle concealers/highlighters bij het Kruidvat, de Etos en andere drogisterijen in Apeldoorn al gezien en niets was licht en dekkend genoeg voor mijn huid.
Dus €28,- lichter liep ik de Douglas uit. Met een half heel blij gevoel en een half rot gevoel. Heel blij omdat ik een concealer/highlighter gevonden had die dekkend en licht genoeg was en niet in lijntjes kruipt en dergelijke. Rot omdat ik €28 euro aan een lipgloss formaat potje concealer/highlighter heb uitgegeven terwijl ik zo had gehoopt dat mijn eerste high-end buy een geweldige blush, lipstick of oogschaduwpallet zou zijn. 

Wel echt thumbs up voor de medewerkers bij Douglas Apeldoorn. Ze probeerden me goed te helpen, gingen echt opzoek voor me en ik had echt het gevoel dat het niet alleen maar om verkoop ging. Ook omdat ze me eerst de winkel uit stuurden om te kijken of ik het wel echt mooi vond bij daglicht en of ik het wel prettig vond dragen. Dat vond ik echt netjes! Dat gaf mij meer het gevoel dat ze zelf ook zeker wilden weten dat ik iets goeds kocht ofzo. Ze probeerden me ook niet echt van alles aan te smeren, daar heb ik altijd een hekel aan. Mocht ik dus nog eens iets specifieks zoeken zou ik zo teruggaan omdat ze me eerder ook zo goed geholpen hebben. 

Hebben jullie veel high-end producten? Wat was jou eerste? Werd jij ook zo goed geholpen bij de betreffende winkel? 

Liefs, Marjolein 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten