woensdag 2 juli 2014

Mijn make-up opbergsysteem


Met make-up spelen vind ik echt heerlijk en dus komt er ook steeds wat nieuws bij. Maar doordat er steeds wat bij komt raakt het opbergsysteem wat je op dat moment gebruikt ook steeds voller en misschien wel ongeschikt. Ook vind ik altijd dat iets er mooi uit moet zien in plaats van alleen maar functioneel.

Toen ik met make-up begon had ik een klein toillet tasje. Al snel raakte die toch ietwat te vol en nam ik een groter tasje. 
De eerste grotere paletten dienden zich aan en toen voldeed dat grotere tasje ook al niet meer. Nu was het tijd voor een beautycase (die ik nog steeds superhandig vind op reis) want daar pasten die paletten dus ook in.
Maar toen ik mijn kamer een mini make-over ging geven vond ik een kaptafel ook wel erg mooi dus kocht ik bij de ikea het Micke bureau omdat dit een mooi betaalbaar bureau was wat toch strak en netjes staat. 
Daarboven op stond het (door mezelf zwart wit geverfde) Moppe kastje van ikea waar ik dan ook mijn make up in deed. Eigenlijk wel krom als je bedenkt dat ik het bureau als kaptafel wilde maar destijds zat ik nog op school en gebruikte ik mijn bureau ook waarvoor een bureau bedoelt is.

Inmiddels een paar jaar later heb ik mijn bureau/kaptafel alleen nodig voor de beautystuff dus het werd tijd voor wat reorganisatie!
Ik wilde bij de xenos graag een ladesysteem kopen waarbij je dus bakjes aan elkaar kunt 'klikken' als het ware (echt klikken is het nou ook weer niet). Echter probeer ik het al een paar weken bij de xenos te vinden maar bij ons in Apeldoorn is de serie steeds niet compleet. Dan kan ik alleen het allergrootste of juist het allerkleinste bakje krijgen. Helaas pindakaas! Of toch niet! Blokker blijkt hetzelfde systeem te verkopen maar dan van het merk curver. Heel iets duurder als die van de xenos, maar hiervan was tenminste wel de volledige serie aanwezig.

Hierboven zie je de bakjes die ik heb gekocht. 


En zo ziet het eruit als je een paar bakjes aan elkaar klikt. Je kunt dus eindeloos varieren met oe jij je lades wilt indelen. Superhandig! En wat ik zelf echt heel chique vind staan is dat als je een voorraad MAC blushes hebt ofzo je ze heel mooi op een rijtje achter elkaar neer kan leggen. Dat staat heel chique! Helaas heb ik (nog) geen voorraad MAC blushes dus ik moest het doen met wat ik had. 


De eerste lade heb ik ingedeeld met 1 lang bakje over de breedte van de la met daarin oogpotloden en mascara's/wenkbrouwproducten, 1 lange over de lengte met alle blushes en 3 middelgrote bakjes met lipproducten (1 voor de lipsticks, 1 voor de glossjes en 1 voor potloden). 

De 2e lade heb ik ingedeeld met weer een lang bakje over de breedte met daarin mijn 'most used' oogschaduw paletten, een middelgrote met bronzers en highlights, een middelgrote met (compact) poeders, een lange met al mijn kleinere/single oogschaduws en 2 kleintjes waar van ik in 1 een foundation, bbcream en een primer heb staan en in de andere zitten potjes losse glitter oogschaduws.


Mijn haar spulletjes moesten ook heel nodig georganiseerd worden want dat lag allemaal door elkaar in het laatje. Ik had nog wat bakjes over dus ging ik daar ook mee aan de slag. Een klein bakje voor de kleine knipjes en schuifjes, een lang bakje voor borstels, kammen en een paar grote knippen, een bak met elastiekjes en haarbanden en een bakje met foamkrullers (en 1 knip die niet meer in t andere bakje paste) Toen had ik de bakjes op maar nog wel papilotten liggen. Aangezien ik nog iets ruimte aan de achterkant van de lade had heb ik de bakjes naar achteren geschoven en dus aan de voorkant nog een soort van ruimtetje gemaakt waar dus de papilotten mooi in passen. 


Ook heb ik nog een everyday bakje, Inmiddels is de inhoud alweer iets veranderd maar qua indeling nog wel hetzelfde! Ik vond het handig om een everyday bakje te hebben omdat je dan niet steeds je hele lades overhoop hoeft te trekken voor een item wat je dagelijks gebruikt maar toch steeds op magische wijze onderin de lades verdwijnt. Nu heb ik altijd makkelijk en snel mijn daily stuff bij de hand. De lipsticks die er in staan zijn niet echt mijn dagelijkse lipsticks. Dit zijn gewoon alle Elf essentials lipsticks die er te krijgen zijn en het waren er precies 12 dus dat vond ik gewoon mooi staan. 

Mijn kwasten bewaar ik in een mooi glazen potje van de action. Simpel maar effectief en het staat ook best leuk. 
Hieronder een foto van mijn spulletjes, de 2 ladenkastjes ga ik binnekort weghalen omdat ik dus nu dit nieuwe systeem heb.


De Curver bakjes die ik heb gebruikt zijn verkrijgbaar bij Blokker en kosten:
23×8: €2.29
15×8: €1,99
8×8: €1,29
15×15: €2,19
Het every day bakje heb ik bij het kruidvat gekocht voor €4,99

Wat gebruiken jullie als opbergsysteem voor je make-up? 

Liefs, Marjolein 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten