woensdag 16 juli 2014

Mijn favoriete series

Series kijken, ik vind het heerlijk! Vooral series die al wat ouder zijn zodat je je af en toe lekker een hele avond/dag kan opsluiten in huis en gewoon ongeneerd een hele marathon van die serie kan kijken.
Dit zijn de series die ik volg! Ik excuseer me maar vast voor mijn slechte omschrijvingen hihi. Ik vind het altijd zo moeilijk om series te omschrijven. Vooral als je ze al langer volgt.

Glee
Mensen die mij goed kennen weten het. Ik ben een die-hard glee fan. Vanaf dag 1 dat het in Nederland werd uitgezonden. Ik was zo ongeduldig dat ik destijds via internet allerlei links ging zoeken om verder te kijken aangezien glee later in Nederland werd uitgezonden als dat het uitkwam in Amerika.
Het gaat over leraar Will Schuester die de gleeclub op de school wil behouden en later in de serie tot een succes wil maken, met alle ups en downs een liefdes verhalen en weet ik wat allemaal er op en er aan.
Wil je hier aan beginnen heb je flink wat te kijken. Inmiddels zijn er 5 seizoenen om te kijken.

Pretty Little Liars
Deze serie heb ik ontdekt toen ik Netflix nam. Ik had er al wel eens wat van gehoord maar ik dacht dat het een beetje soap achtig was. Niks is minder waar. Tuurlijk zijn er liefdesverhalen en dergelijke maar het is gewoon echt een spannende serie. Allison DiLaurentis is vermist en haar 4 vriendinnen ontvangen steeds vreemde berichten van ene A waar ze in gechanteerd worden op allerlei manieren. Deze meiden proberen uit te vinden wat er met Allison is gebeurt en wie hen chanteert en dat levert behoorlijk spannende momenten op! Echt een aanrader. Ook van deze serie kun je flink wat inhalen want seizoen 5 is net begonnen.

Once Upon A Time
Wie van sprookjes houd moet absoluut deze serie kijken. Ik weet niet goed hoe ik deze serie kan omschrijven zonder dat het kinderachtig klinkt. Want kinderachtig is het echt niet.
Het gaat over een stadje Storybrooke dat is ontstaan door een vloek van de evil queen (die van sneeuwwitje). In deze stad wonen alle sprookjesfiguren maar niemand weet dat hij of zij dit is door de vloek. Henry, de geadopteerde zoon van Regina (de Evil Queen) blijkt de enige te zijn die de stad kan verlaten en zoekt zijn biologische moeder Emma Swan op. Hij is dan ook de enige die 'weet' dat de bewoners van Storybrooke sprookjesfiguren zijn. Hij probeert haar over te halen en samen zoeken ze uit hoe ze de bewoners en het stadje kunnen redden. Klinkt wederom niet echt spannend en boeiend maar het is echt zo'n serie die je moet kijken om te snappen waar ik het over heb. Het is echt wel een hele leuke serie!

New Girl
Als je van humor houd is dit je serie. Jess reageert op een advertentie op GraigsList voor een kamer in een loft met 3 (gekke) mannen na een slechte break up. Al gauw worden ze de dikste vrienden en gebeuren de grappigste dingen. Wederom zo'n serie waarvan je even een aflevering moet kijken.

Suits
Heel wat anders dan wat je van mij gewend zou zijn aan films series of tv programma's. Ik vind advocaten series enzo vaak gewoon saai. Maar Suits heeft toch iets leuks. Er zit heel vaak gewoon een leuke twist in en heeft toch iets meer humor als de gemiddelde advocaten serie. Als je ook niet van advocaten series houd, probeer deze dan toch eens. Best wel een leuke! ;)

Gossip Girl
Wie kent deze serie nou niet. Het leven van de jonge Upper East Side-ers. Menig mode trend is met dank aan deze serie de wereld over gegaan. Gossip Girl is gestopt dus je kunt deze serie van voor naar achteren kijken.

The Vampire Diaries
Ik wilde dit nooit kijken omdat ik het gejat vond van twilight, maar toen ik er aan begon bleek het toch wel anders dan twilight en was ik hooked. Het begint met Elena Gilbert die de mysterieuze nieuwe student Stephan Salvatore ontmoet en er eigenlijk instant aantrekkingskracht is. Niet wetende dat Stephan een vampier is. Ondertussen vallen er ineens doden door zogenaamde aanvallen van wilde dieren, maar Stephan vermoed dat het zijn broer Damon is die hij al jaren niet heeft gezien omdat ze elkaar best wel haten. Ondertussen blijken de legendes over weerwolven en heksen ook waar te zijn en gebeurt er van alles op liefdesvlak. Elk seizoen komt er weer een nieuw probleem dat Elena, Stephan en Damon moeten tackelen en dat houd het wel spannend!

Sex And The City
Need I Say More? Het New-Yorkse leven van Carry Bradshaw en haar 4 vriendinnen. Elke vrouw zou dit ooit gezien moeten hebben in haar leven! Fijn is ook dat de afleveringen maar een half uurtje duren dus je kan er een hoop wegkijken op 1 dag/avond hihi.

Dat was het wel zo'n beetje. Hebben jullie nog tips voor leuke series? Aangezien ik al bij ben met alles kan er altijd eentje bij ;)

Liefs, Marjolein

Geen opmerkingen:

Een reactie posten