vrijdag 13 november 2015

Catrice even skintone beautifying foundation 005


Founation, het is altijd weer een drama. Ik gebruik al ruim 1,5 jaar M.A.C. Studio Fix Fluid foundation in de kleur NW10, de allerlichtste kleur die er maar te krijgen is. Maar hij is zo duur! Ik heb het er opzich wel voor over want hij is fijn, maar soms heb je gewoon geen budget voor zulke dure praktijken. En thank goddddd was daar ineens Catrice met een foundation in de kleur 005 Even Ivory 005, dus nog een tint lichter als de normale 010! Hoezee! Ik had de review van Veracamilla al gelezen dus wist niet goed of dit nou wel echt een fijne foundation zou gaan zijn maar besloot het toch maar te proberen. Het kan soms zo verschillen hoe iets uit pakt per persoon. 

Wat ik altijd zo fijn vind met budget foundations is dat er gewoon een pompje op zit. Bij M.A.C. moet je die namelijk los kopen. Je kan hem dan wel steeds op je nieuwe flesje schroeven, maar kom op, de foundation is al duur zat! Maargoed we hebben het over de Catrice foundation vandaag hihi. 
Verder zit de foundation gewoon lekker in een matglazen flesje, niks mis mee. 


En dit is hem dan. Hij is inderdaad licht maar is het licht genoeg?!


Zonder make-up 


Met Alleen de foundation 


Met alles erop en er aan. 

De dekking van deze foundation is medium, dat vind ik zelf wel voldoende want ik ga er daarna toch nog achteraan met concealer en poeder en doe er nog een laagje bronzer, blush, highlighter en al die toestanden overheen. Ik merk wel dat ik de foundation echt moet afpoederen, anders gaat het voor mijn gevoel alle kanten op. Nou doe ik dit eigenlijk altijd dus voor mij maakt dat niet zoveel uit, maar wil je dit niet is dit misschien iets om rekening mee te houden. Maar zoals je ziet kan ik er kleurtechnisch dus prima mee wegkomen! 

Ik draag deze foundation rustig de hele dag zonder bijwerken, eigenlijk werk ik namelijk nooit mijn make-up echt bij behalve mijn lipstick omdat ik het simpelweg vaak niet nodig vind. Zo ook met deze foundation dus. Gedurende de dag slijt de foundation wel wat rond mijn kin en neus, maar dit is niet meer of minder als met elke andere foundation die ik tot nu toe geprobeerd heb. Dit komt gewoon simpelweg omdat de kraag van je jas er langs schuurt of omdat je langs je neus wrijft etc. 

Al met al ben ik dus gewoon heel blij dat Catrice een lichtere foundation op de markt heeft gebracht. Dank jullie wel! Jullie zijn lifesavers Catrice!! Dit bespaard me echt een hoop geld want ik vind hem fijn genoeg in gebruik om mijn M.A.C. foundation te vervangen. Mijn eerdere ervaring met (eigenlijk te donkere) foundations van Catrice waren ook dat ik er niet zo van uitbrak met puistjes en dergelijke, dit had ik met de M.A.C. foundation wel dus ik hoop dat dat ook weer langzaam aan wegtrekt nu. Either way, ik ben echt heel erg blij met dit product en hoop van harte dat ze deze niet uit de handel gaan halen, deze koop ik zeker weer (en misschien wel in een flink voorraadje).

De Catrice Even Skintone Beautifying Foundation is verkrijgbaar bij kruidvat en kost €7,59

Liefs, Marjolein 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten