vrijdag 27 november 2015

haar make-over!

Al een hele poos liep ik rond met het idee dat mijn haar anders moest. Ik wist alleen echt niet goed wat ik wilde. Ik wilde aan de ene kant graag blond blijven, maar aan de andere kant misschien toch wel een kleurtje. Ik vond mijn lange haar nog steeds wel leuk en ik kon er ook wel lekker veel mee maar aan de andere kant vond ik het ook saai. Kortom ik wist echt niet wat ik wilde. 

Een paar weken geleden gleden mijn gedachten terug naar de tijd dat ik een wat langere boblijn had. Ik had hier veel positieve reacties op en inmiddels is de LOB (lange bob) helemaal een trend dus groeide dat idee steeds meer naar me toe. Tot deze week. Ineens was ik er klaar mee en het moest gebeuren. Ik moest naar de kapper! 

Ik ben zo iemand die graag visualiseert wat iets word, zo teken ik ook graag mijn interieur uit als ik mijn huis opnieuw wil inrichten. Omdat dan duidelijker is wat er gaat gebeuren. Zo ook met mijn haar. Ik dook als de wiedeweerga pinterest op en zocht wat afbeeldingen op van lob/bob kapsels die ik mooi vond zodat ik beter kon uitleggen aan de kapper wat ik graag wilde. Hieronder zie je de afbeeldingen die ik als inspiratie heb gebruikt. 




Wat de kleur betreft vond ik de stijl van de afbeelding rechtsonder heel gaaf, Mijn haar mocht ook best wat assiger/grijziger en wat lichter hier en daar. Ik vond mijn eigen blondkleur op het moment wel erg warm(het is mijn natuurlijke kleur met wat highlights) waar ik zelf vind dat koele kleuren mij goed staan. Zo gezegd zo gedaan kreeg ik heel ouderwets zo'n coupsoleil/highlight mutsje op mijn hoofd en gaan met die banaan! Deze plukjes werden geblondeerd en daarna ging er een mix van een parel en een zilveren kleur over mijn gehele haar. Al met al was het een lange zit! Rond 10.30 zat ik in de stoel en om 13.20 was ik klaar. Hieronder dan het resultaat:

Ik ben echt onwijs blij met het resultaat! Ik vind het echt heel mooi geworden. Ik kan er ook nog alle kanten mee op want ik kan nog steeds een staartje of mijn haren half vast en zelfs nog een knot maken op mijn hoofd (alleen moet ik dan wat meer haren aan de achterkant vaststeken met schuifjes). Wel is mijn kleur wat onderhoudsintensiever, Ik moet eigenlijk nog even zo'n speciale zilvermousse halen om daar de zilveren tint mee op pijl te kunnen houden. Maar oh wat vind ik het gaaf! 

Ik heb mijn haar laten knippen en kleuren bij kapsalon Bonn op het Vincent van Goghplein in Almelo. Een hele fijne salon waar ze goed luisteren naar wat jij wilt en je ook goed kunnen adviseren. Heel fijn! Een dikke aanrader dus! 

Wat vinden jullie van mijn nieuwe haar? 

Liefs, Marjolein 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten