woensdag 11 november 2015

W7 Silky Eyes paletten (Dior 5 couleurs dupes!)


Vorig jaar alweer vond ik deze leuke palletjes bij de op=op shop, Het was een actie 2 voor 4,99 dus ik besloot ze alle 4 mee te nemen. Stom als ik was ben ik er gewoonweg vergeten over te schrijven. Toen ik laatst bij de big bazar liep zag ik ze weer staan, dit keer voor een nog kleiner prijsje. Een poosje later wilde ik een paarsige ooglook maken trok ik deze palletjes weer te voorschijn en bedacht me ineens dat ik jullie deze leuke items nog niet eens had laten zien! Shame on me! Vooral omdat het echt leuke kadootjes voor sinterklaas of kerst. Dus bij deze dan maar de W7 Silky Eyes paletten. 


Hierboven zie je de vier paletten. linksboven is Get Naked, rechts zie je Bare It All, links onder 5 Shades Of Grey en rechts onder Magic Mauve. Ze zitten in een doorzichtig plastick doosje. Het doosje voelt stevig en sluit goed. Handig als je de paletjes mee wilt nemen dus. Ook zit er de alom bekende sponsaplicator bij. Wat mij gelijk opviel was de indeling van de palletjes, ze deden me erg denken aan de Dior 5 couleurs palletjes. En waarempel: 


Zoals je ziet zijn het gewoon bijna identieke kopieën! Of de kwaliteit hetzelfde is durf ik niet te zeggen want ik heb deze Dior oogschaduws zelf niet (ik weiger gewoonweg 52 euro te betalen voor 5 kleurtjes oogschaduw). Op naar de swatches! 


Get Naked: Het pigment van dit palletje vind ik niet zo denderend. de 3 middelste kleurtjes zijn mat en dat zie je gelijk terug in de swatches. Heel vaak zie je dat matte oogschaduws minder gepigmenteerd zijn en dat lijkt ook hier het geval. De lichtste en de bruine kleur daarentegen komen wel mooi uit de verf. 
Bare It All: Dit is zo'n lekker makkelijk basis palletje. Een prima neutraal palet voor elke dag. Het pigment van dit palet ziet er ook alweer een stuk beter uit. Wat ik wel jammer vind is dat de 2 bruintinten wel erg veel op elkaar lijken. 


5 Shades Of Grey: Nog zo'n musthave voor elke beginner, een smokey eyes palet! De zwarte kleur had wat mij betreft wat donkerder gemogen maar is prima op te bouwen en wederom jammer dat er 2 bijna dezelfde donkergrijs tinten in zitten. De zilvergrijze kleur daarentegen is echt wel heel erg mooi. Deze heeft een mooie glans. 
Magic Mauve: Ik vind dat dit palet met de swatches echt heel slecht uit de verf komt, het gekke is dat deze in gebruik dus wel weer heel mooi werkt. Hierboven lijken de kleuren wat meer bruin maar wanneer je ze op je oogleden aanbrengt met een goede primer eronder zijn ze toch meer zoals ze bedoelt zijn. Paars dus. Heel apart hoe dat zo anders kan zijn... 

Wat me is opgevallen aan deze palletjes is dat wanneer je ze gebruikt met een goede primer op je oogleden ze echt heel mooi uit de verf komen, zelfs de matte kleuren van het 1e palet zul je dan beter zien. De swatches laten de paletten eigenlijk niet zo tot hun recht komen. Neem bijvoorbeeld het Magic Mauve palet, deze vind ik op de swatches niet zo mooi maar kijk eens hoe die uitpakt op mijn ogen: 


Dat ziet er bestwel heel goed uit! Zelfs de lichtroze kleur komt heel mooi uit. En eigenlijk is dat een beetje de boodschap met al deze paletten. Op je ogen zul je echt zien dat ze hartstikke mooi zijn. 

De oogschaduws zijn wel wat poederig, maar ze blenden wel heel makkelijk. Je kan er gewoon heel makkelijk een hele mooie look mee maken. Ik zou deze 4 palletjes echt absoluut aanraden. Ze zijn goedkoop, prima kwaliteit en je kan er alle kanten mee op. Een smokey avondlook of een everyday nude look, voor iedereen is er wel iets bij. En extra leuk dat het ook nog eens Dior dupes zijn! 

Ik kocht mijn palletjes bij de op=op shop voor €4,99 per 2, maar ze zijn ook verkrijgbaar bij de big bazar. Volgens mij verschilt de prijs enorm per winkel waar je ze tegenkomt maar meer als €5 per palet zul je er niet voor betalen. Een leuk schoenkadootje dus! 

Liefs, Marjolein 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten