donderdag 1 december 2011

Nailart pen + Dottingtools

heey!

Ik had al beloofd in een eerder artikeltje de essence nail art pen te reviewen en dat zal ik dus bij deze doen. Ik doe dit in combinatie met een stukje over dottingtools. You'll read why!

Dit is hem, de nail art pen van essence
Ik had over dit item al heel veel gehoord. Het was een onding, droogt snel op en ga zo maar door. Over het algemeen ben ik wel te spreken over de nagelspulletjes van essence dus ik dacht let's see it myself!

Het begon best wel goed! ik creĆ«erde op een nagel deze look
(best cool al zeg ik het zelf!)
Maar toen ik de volgende nagels wilde gaan doen ging het mis. Er kwam meteen al geen lak meer uit. Ik heb nog van alles geprobeerd maar uiteindelijk kwam er alleen maar een dikke kwak zwarte lak uit en heeft de pen het na 1 nagel dus gewoon begeven.
Heel jammer essence! want het idee nagellak pen is natuurlijk super en werkt ook echt heel makkelijk, maar dan moet ie het wel doen.
Maar toen zat ik dus met een nailart vinger en de rest nog kaal. Gelukkig had ik ook mijn dottingtools bij de hand:


Je kunt het door de weerkaatsing van het licht denk ik niet zo goed zien maar de blauwe hiervan heeft een heel klein bolletje en aan de andere kant een puntje. Ik ging dus maar verder met het puntje om lijntjes te trekken. Zo blijkt maar weer, dottingtools saved my nailartday haha! Dit is het uiteindelijke resultaat geworden:


Dus zoals je wel ziet ben ik een enorme fan van mijn dottingtools!

Nog even voor de mensen die nog niet weten wat het is: een dottingtool is een soort pennetje met een balletje aan het eind waarmee je heel precies stipjes op je nagels kan maken (zie de foto). Ideaal voor nail art.
Ik weet dat niet iedereen ze heeft maar er is genoeg huis tuin en keuken gerei waar je (bijna) hetzelfde effect mee kan krijgen. Ik vind zelf wel dat je met een dotting tool het mooiste effect krijgt.
dingen die je kan gebruiken zijn bijvoorbeeld:
- schuifjes: aan schuifjes zitten vaak van die bolletjes op het eind. die kan je prima gebruiken.
- tandenstokers
- naai speldjes met zo'n rond bolletje erop. Steek de achterkant wel even in een gummetje ofzo zodat je niet in je vingers prikt
- de klemdingetjes van een pen. Aan de zijkant van een pen zitten soms van die ijzeren staafjes met een balletje aan het eind zodat je je pen aan het papier kan doen. Die kan je ook gebruiken
of je kan gewoon even op ebay een setje bestellen want het kost eigenlijk ook gewoon geen drol om ze te bestellen! 

op youtube vond ik nog een mooi filmpje over huis tuin en keuken dottingtools:




Hopelijk kunnen jullie er wat mee!

liefs, Marjolein

Geen opmerkingen:

Een reactie posten