donderdag 18 september 2014

FAKE: Urban Decay Naked Basics

Je hebt van die spullen die net echt lijken maar het dus harstikke niet zijn. EXACT nagemaakt van het originele merk. Ik vroeg me altijd af of de kwaliteit dan wel hetzelfde zou zijn. En eigenlijk weet je het antwoord dan ook al wel. 

Een vriendin kocht laatst een Naked 2 fake via Ebay en ondanks dat de kleuren niet echt overeen kwamen met de echte naked 2 was de pigmentatie niet eens heel slecht.
Weer een andere vriendin kwam onlangs de Naked Basics tegen op buyincoins.com. Ze bestelde er ook 1 voor mij omdat ik ook wel nieuwschierig ben hoe goed ze het kunnen faken. Ik moet er wel even bij vermelden dat ik geen origineel Naked Basics palette heb ter vergelijking. De foto's die ik er ter vergelijking bij zet zijn dus foto's van andere sites.De foto's van mijzelf zullen steeds bovenaan staan en de foto's van de andere site daaronder. 



Bron afbeelding: evonnz.com

Hierboven zie je de verpakking. Ziet er goed uit! Als iemand niet heel veel verstand van Urban Decay producten heeft ziet diegene echt niet dat het nep is. Alleen de kleur van het daadwerkelijke pallet is iets donkerder.



Bron afbeelding: evonnz.com


De binnenkant is ook vrijwel identiek.
En dan.. The moment of truth. De swatches:



Bron afbeelding: evonnz.com

En dat is waar deze fake compleet de mist in gaat. Echt onwijs jammer. Nu is mijn huidskleur zo licht dat je de eerste 3 kleuren bijna niet ziet maar de kleuren Foxy en W.O.S. (de 2e en 3e) vallen zowiezo bijna helemaal weg. De 1e (Venus) is opzich nog wel goed bruikbaar. Ik denk dat dit een mooie highlight is voor onder je wenkbrouw. Ook de taupe tinten (Naked 2 en Faint) vallen erg tegen. Wel zijn ze op te bouwen dus in principe kun je er nog wel mee uit de voeten. De zwarte kleur (Crave) is opzich ook wel aardig maar wederom, het valt tegen. Vooral als je kijkt naar de swatches van het echte pallet. 

In dit geval zeg ik spaar ervoor en koop het echte product bij een goede shop. Er is opzich wel te werken met het palletje maar het is gewoon eigenlijk een net niet product. En een echt Urban Decay Naked Basics pallet heb je nog wel een keertje bij elkaar. De echte kost namelijk €28,40 via www.beautybay.com en €26,50 via de franse Sephora website (wel komt er dan nog verzending overheen en dat is bij beautybay dan weer niet zo).

Heb jij wel eens een fake product geprobeerd?

Liefs, Marjolein

De afbeeldingen die ik niet heb gemaakt zijn afkomstig uit dit artikel van de website www.evonnz.com


Geen opmerkingen:

Een reactie posten