zondag 9 oktober 2011

Zelf Fondant Maken!

heeeyy
Kennen jullie cakeboss? Dat is een programma op discovery channel dat gaat over een bakkerij waar ze de mooiste taarten maken! Je kunt het zo gek niet bedenken of ze kunnen er wel een taart van maken.
Nou ben ik dus ook echt gek op taarten maken en cakejes bakken enzo en ik wilde ook wel eens zelf zoon mooie taart maken.
Maar daar heb je fondant of marsepein voor nodig. Als je dat wilt kopen is het onzettend duur en zelf maken is vaak wat lastig of je hebt niet het juiste gerei in huis.

Ik was dus laatst even tutorials enzo aan het bekijken op internet en toen kwam ik ineens marshmallow fondant tegen. Het is super makkelijk te maken en heeel goedkoop!
alles wat je nodig hebt is marshmallows, poedersuiker, deegroller en een magnetron!
ik zal hieronder het desbetreffende filmpje plaatsen, het is wel in het engels!




zo makkelijk is het dus, marshmallows in de magnetron, poedersuiker toevoegen kneden en uitrollen en over je taart draperen!:D
ik ga het helaas zelf pas in november proberen (dan word mijn vader 50). Ik doe namelijk aan weight watchers en de taart die ik wil gaan maken is een enorme caloriebom (en marshmallows helpen natuurlijk ook niet mee!:P) dus het resultaat laat nog even op zich wachten maar ik kan niet wachten op reacties van de mensen die het geprobeerd hebben!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten