vrijdag 16 oktober 2015

Action fashion professional mascara



Mascara is echt zo'n item wat eigenlijk bijna iedereen wel standaard in haar stash heeft. De mijne was op en het werd dus weer tijd om een nieuwe te gaan halen. Ik wilde eigenlijk de MaxFactor masterpiece mascara gaan kopen maar omdat ik nu best krap bij kas zit dacht ik voor een iets meer budgetproof optie te gaan. Ik moest iets halen bij de Action en toen ik langs het makeu-up schap liep viel mijn oog ineens op deze mascara's. 


Ik vond dat de verpakking er veelbelovend uit zag. Als dit bij het kruidvat gehangen had voor €12,99 was ik er vast ook ingetuind. Het ziet er een stuk minder goedkoop uit als de Max and More verpakkingen die je normaal ziet bij de Action. De Fashion Professional fals lash, waterproof en volume boost mascara's kostten €0,99 en de fat lash fibre mascara kostte €1,49 dus wel superbudget! 


Hierboven zie je de Fals Lash variant. Het is een simpel harig borsteltje, ik vond hem zelf wat klein. Ik hou namelijk wel van een wat groter borsteltje. De bovenste foto is mijn oog zonder mascara, daaronder met 1 laag en daaronder met 3 laagjes. Ja je leest het goed, 3 laagjes. Ik vond dat de 2e laag niet echt duidelijk verschil gaf, de 3e daarentegen wel. Ik vond dan ook dat de mascara het best tot zijn recht kwam vanaf een 3e laag. Echt onwijs onder de indruk ben ik niet. De mascara doet zijn werk maar een fals lash effect heb je echt bij lange na niet. 


Dan de volume boost. Het borsteltje van deze mascara is een slag groter. Hoezee! Fijn, dat vind ik zelf prettig werken. Echter is de borstel niet extreem groot. Eerder een normaal formaat. Wederom vond ik het resultaat na de 3e laag (dus de onderste foto) het beste. Deze mascara vond ik wel heel fijn in gebruik. 


Dan de fat lash fibre mascara. Een mascara met vezeltjes! Ik was nieuwschierig of ze mijn wimpers echt zouden verlengen. En ja, dat deden ze! De vezel kant werkt dus wel prima. Het is niet overdreven en ik denk dat er producten zijn op dit gebied die beter werken, maar het werkt wel. De zwarte mascara die er bij aan vast zat daarentegen vond ik gewoon ronduit niks. Ik moest er heel veel moeite voor doen om een laagje mascara op mijn wimpers te krijgen en het gaf maar weinig effect. Na 2 lagen zag ik eigenlijk behalve dat mijn wimpers een beetje zwarter en wat langer waren geen heel duidelijk verschil dus ik besloot de volume boost mascara erbij te gebruiken voor het effect van het onderste plaatje. Daar zie je vind ik wel heel duidelijk dat mijn wimpers nu langer lijken. Ik vind het echt onwijs jammer dat die bijbehorende mascara het zo liet afweten want dit had echt een topper kunnen zijn. 


En last but not least de waterproof mascara. Wederom hetzelfde soort borsteltje. Dat vind ik wel een beetje jammer aan deze serie, daar hadden ze wat meer uit kunnen halen denk ik, maar opzich een prima basic mascara. Waterproof is 'ie daarentegen niet echt. Een regebuitje overleeft 'ie wel maar een dagje zwembad of een douche absoluut niet. Wat ik wel een groot voordeel vond was dat ik geen zwarte waas onder mijn ogen kreeg van deze mascara terwijl ik aan het douchen was. Bij de gemiddelde mascara (zowel waterproof als gewoon) heb ik daar heel erg last van maar bij deze niet. 
Wat ik persoonlijk wel echt een pre vond aan alle mascara's is dat ik niet zo eeuwig lang hoefde te boenen om de mascara er af te krijgen! Stuk prettiger aan de huid rondom je ogen!

Hieronder nog even de effecten naast elkaar:
Fals Lash - Volume Boost
Fat Lash Fibre - Waterproof 

Uiteindelijk denk ik dat de volume boost mascara het mooist vind en dat ik die misschien wel in combinatie met de vezel kant van de fat lash fibre ga gebruiken tot ik weer wat minder krap bij kas zit en alsnog een masterpiece max of Benefit they're real mascara kan halen. 
Opzich vind ik het op de mascara kant van de fat lash fibre na prima mascara's. Ze zijn niet echt heel indrukwekkend maar ze zijn ook niet superslecht ofzo. Vooral als je nagaat dat ze maar €0,99/€1,49 kosten. Wel heel geschikt als je dus echt maar een heel klein budget hebt. 

Wat vinden jullie van deze ultra budget mascara's? 

Liefs, Marjolein 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten