zaterdag 24 oktober 2015

Urban Decay Naked 3



Al heel lang staan de Urban Decay Naked paletten op mijn verlanglijstje. En een paar maanden geleden heb ik eindelijk het Naked 3 palet weten te bemachtigen. Let me tell you, Ik was over the moon! In dit artikel ga ik je vertellen wat ik er nou van vond maar laat ik je gelijk ook de dupe zien. Deze heb je al eerder kunnen zien in het dupe artikel maar ik wilde ze toch graag nog even naast elkaar aan je laten zien!

Hierboven zie je de verpakking van het palet al. Het is een mooi stevig tinnen doosje en sluit ook goed af. Fijn als je het palet mee wilt nemen op reis of onderweg. Verder vind ik het uiterlijk van het doosje ook gewoon heel mooi, oudroze glanzend met een golvend patroontje en gouden letters. Ik hou er van! Chique, elegant en functioneel. Top! 


Hierboven heb ik het doosje geopend. Het bevat een lekker grote spiegel, de 12 kleurtjes oogschaduw en een kwast. De binnenkant is ook weer in dezelfde oudroze kleur. Prima dus. Het kwastje is opzich oke, ik vind de platte kant prettig om concealer of zo mee aan te brengen maar voor oogschaduw zou ik hem niet gelijk gebruiken. De dikke kant gebruik ik af en toe wel. De kleuren selectie van het Naked 3 palet vind ik echt onwijs mooi. Ik ben zelf heel wit en deze roze tinten staan mooi zacht en natuurlijk in mijn gezicht.

Dan wil ik jullie toch gelijk even de dupe laten zien: 


Dit is het make-up revolution Iconic 3 palet. De oogschaduw kleuren ogen inderdaad erg vergelijkbaar. Maarja dat is natuurlijk eigenlijk al wel oud nieuws. Belangrijker vind ik de swatches. 


Links zie je het Urban Decay Naked 3 palet en rechts zie je het Iconic 3 palet. Wat ik zelf zo fijn vind aan het Naked palet is dat de oogschaduws echt heel zacht aanvoelen. Ze brengen mooi en gelijkmatig aan en het pigment is heel constant. Het Iconic 3 palet voelt dan toch wel even anders aan. Het voelt wat meer 'chalky' en kruimelt meer. Het pigment verschilt hier en daar wat en niet alle kleuren zijn even gelijk met die van het Naked palet, maar de verschillen zijn wat mij betreft best wel te verwaarlozen. Sommige oogschaduws zijn zelfs wat sterker gepigmenteerd. Ik vind de shimmers ook iets grover in het Iconic palet.

 Ik zou zelf wel het Naked 3 palet verkiezen boven het Iconic palet omdat ik hem nou eenmaal in mijn stash heb en het toch net allemaal even iets fijner werkt maar het Iconic palet is echt absoluut niet slecht. Sterker nog ik vind het een hartstikke goed palet. 
 De bovenste kleuren vallen helaas een beetje weg omdat ze net zo licht zijn als mijn huidskleur. Dat is jammer zo kun je ze niet goed vergelijken. Zelf zie ik net wat beter pigment in de bovenste kleuren bij het Naked 3 palet. 

Conclusie: Ik ben onwijjjjsssss blij met mijn Naked 3 palet, ik vind het zijn geld dik waard want je doet er gewoon onwijs lang mee. Het brengt fijn aan, blend mooi, werkt makkelijk, het is gewoon kwaliteit en dat voel je aan alles. Maar mocht je nou niet zoveel geld kunnen missen of gewoon niet willen uitgeven aan make-up (wat ik ook meer dan logisch vind;)) Dan raad ik je echt van harte het Iconic 3 palet aan. Een hartstikke goede vervanger wat mij betreft! 

Het Urban Decay Naked 3 palet kost €49,90 en is verkrijgbaar bij geselecteerde ICI Paris filialen en in de online webshop.
Het Iconinc 3 palet koste 4,95 in ponden (al met al inclusief verzending €11,53) en kun je kopen via de webshop van make-up revolution en misschien ook wel bij een aantal Etos filialen want daar word tegenwoordig ook make-up revolution verkocht. Wat de Nederlandse prijs dan word durf ik zo niet te zeggen. 


Hebben jullie al wat Urban Decay producten gekocht sinds het hier weer te koop is? 

Liefs, Marjolein 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten